mandag 21. juli 2014

Moffeliten Goes Blue


I dag har det vært litt aktiviteter. Først var jeg en tur til flinke Aurora hos Nails For You, for å få fikset neglene. Det var faktisk gått av 2 negler, begge på pekefingrene, så det var godt å få nye på plass. Den ene falt jo av på veien til Asker og jeg måtte til den famøse negledesigneren, som jeg trodde var superflink, men som viste seg å være stikk motsatt. Dere husker sikkert den historien. Den andre neglen falt av da jeg skulle ta på meg sko før jeg skulle ut. Jeg glapp taket i hempen på skoen og neglen brakk rett av.

Nå har jeg fått nye negler og er superfornøyd, som vanlig. Denne gangen gikk jeg for en sprek blåfarge, tro det eller ei. SÅ tøff har jeg aldri vært, men har omsider lært meg å gjøre litt mer spesielle ting, særlig med håret mitt.


Etter jeg var ferdig i salongen, tok jeg meg en spasertur i varmen. Selv om det var rundt 30 grader i sentrum, virket det av en eller annen grunn ikke så varmt. Byen var tom for folk siden det er felles ferie akkurat nå og jeg tenkte på de som har reist til syden. Haha, for en tabbe! Nå har vi sydentemperaturer for første gang på gudene vet hvor mange år, men til syden skal de uansett. Jeg vil heller sitte på en benk på Torgalmenningen og snakke med folk enn å ligge på en kokende sandstrand sammen med en mengde svette folk, som jeg kanskje ikke liker engang.

På torsdag og frem til lørdag er det Tall Ships Race her i byen og hvis du ikke MÅ inn til sentrum disse dagene, vil jeg faktisk anbefale deg å dra et annet sted. I følge en av avisene kan det bli så mange som 500 000 som kommer til byen for å se på seilskutene. Jeg har ikke skrevet feil antall - femhundretusen er det som er ventet. Det hadde vært utrolig gøy å vært i sentrum for å fotografere litt, men i den folkemengden og med lommetyvene som kommer til å ha gode dager, tror jeg faktisk jeg holder meg hjemme. I tillegg finnes det sikkert ikke et eneste ledig bord på en eneste restaurant hvis man kunne tenke seg litt mat.

Senere i dag dro vi en tur til Ostereidet for å spise vafler og kjøle oss ned litt. Vaflene var nå så som så. Sikkert fordi de ble laget tidlig på dagen. Stedet ligger litt høyt oppe, så det var vindfullt, heldigvis.

Mens vi satt og spiste, fikk vi besøk av en liten veps, som koste seg med syltetøyet (etter at vi var ferdig med det selvsagt). Det var visst veldig godt for da han sto nedi syltetøy-esken, stakk bare rumpen opp. Den var jo en smule hissig siden vi satt der og den var redd for at vi skulle spise opp syltetøyet dens, men vi satt og kikket på den og koste oss ved synet av den ivrige gjesten. Etter at vi var ferdige å spise og hadde kastet restene, kom den tilbake til bordet og ble ganske forfjamset da han så at syltetøyet var borte.

Nå sitter vi her med en smule dårlig samvittighet fordi vi frarøvet den maten dens.

Den famøse neglen...