onsdag 30. juli 2014

Tannlege, Puppeflash og Ny Rekord


Merkelig tittel synes dere nok, men ingen av disse henger sammen. Det er 3 forskjellige saker som jeg har lyst til å skrive om på bloggen. Jeg har altså ikke flashet puppene hos tannlegen. Hihi...

Tannlege
Jeg hadde time hos tannlegen kl 1230 idag, men han kunne faktiske ikke finne noe galt. Selv om han banket og pirket borti tennene, gjorde det ikke vondt, men verke det har jo venstre siden gjort siden lenge før vi dro på ferie. Han skiftet hvertfall fyllingen i nabotannen og jeg håper at det var der smerten var. Jeg har fått ny time neste torsdag, slik at han kan se over de nederste og eventuelt skifte fylling der også.

Jeg går nå rundt med angst for at behandlingen som jeg fikk i dag, ikke skal hjelpe. Jeg kjenner allerede verking, selv om jeg er bedøvet.

Jeg ber nå til høyere makter om at tannen min skal bli frisk, slik at jeg slipper å legge ut x-antall tusenlapper på de andre tennene. Alle pengene som jeg la vekk til briller, har jeg vært nødt til å bruke på tennene istedet. Nå er synet mitt blitt så dårlig at jeg ikke kan lese lengre. Bilkjøringen går fint siden jeg er langsynt, men å se detaljer på nært hold, klarer jeg ikke lenger.

Jeg har fått flere ønsker fra folk om spesiallagde smykker, som jeg dessverre har vært nødt til å avslå. Det smerter meg å måtte skuffe folk på denne måten og regner med at kundene mine må gå til noen andre med bestillingene sine. Jeg lover at jeg skal komme sterkt tilbake og til dere som har ytret ønske om kongekjede, skal jeg nok få dette til så snart jeg har fått skikkelige briller på nesen.

Puppeflashing
Dette temaet har ingenting med ovennevnte tema å gjøre. Dette skjedde etterpå og det var heller ikke undertegnede som flashet noe.

Saken er den at jeg ofte bruker Baker Brun på Telegrafen og der er det også mange småbarnsmødre som går for å spise sammen med venninner og barna. Jeg elsker barn og har ingenting imot at det står fullt i barnevogner overalt. Det er bare å smile og si "unnskyld" i en hyggelig tone, så flytter de barnevognene.

Det jeg reagerer på, er den utidige puppeflashingen som du får midt i ansiktet når du sitter ved et bord og skal spise. Det er ikke alltid så lett å se bort, eller skifte side på bordet slik at mødrene for sitte i fred. Selvsagt har barna rett til å "spise" maten sin de også, men jeg tenkte at kanskje det hadde vært bedre om mødrene kunne ha med seg et lett tøystykke, som de legger over skulderen og barnet når de ammer. Jeg vil tro at dette hadde vært til det beste både for mor, barn og andre gjester.

Det er jo ikke alle barn som tar flaske heller og da er jo amming det eneste alternativet og barna skal IKKE mates på toalettet. Jeg sitter dessverre ofte med det inntrykket at enkelte mødre gjør dette fordi "de har rett til det", men vi andre har jo rett til å nyte maten vår uten at vi skal bli utsatt for ubehagelige opplevelser.

Jeg forstår mødrene og barnas behov for melk, men legg, som sagt et lite tøystykke over skulderen og barnets hode, slik at det også får spise i fred.

Det finnes mange fine ammesjal å få kjøpt på internett
Ny rekord
Endelig er jeg under 60 kg, bare med 200 gram, men allikevel. Det er en deilig følelse å endelig ha klart å komme seg ned såpass. Det viser ikke så mye enda, men jeg har faktisk gått ned fra 66 kilo før ferien og til 59,8 nå. Trimming har det derimot blitt lite av. I Sverige kunne vi ikke gå tur pga sykdom og da vi kom hjem, var det for varmt til å gjøre noe som helst. Vi hadde mer enn nok med å overleve varmen.

Nå føler jeg at livet smiler så vidt igjen. Det å veie for mye, får meg faktisk til å bli så nedfor at... Jaja, jeg skal ikke si noe mer om hva vekten kan få meg til å gjøre. Jeg føler det som en stor seier å kjenne at jeg kan ta buksene nedover hoftene, uten å åpne knappen og glidelåsen. 

Det blir ikke nye klær nå før jeg har kommet ned i den ønskede vekten. Da blir det ny garderobe da! Untatt for et par ganske så dyre plagg som må syes inn. Siden jeg, så vidt jeg vet, ikke er begynt å drite penger enda, må jeg ty til byens beste sydame for hjelp.

Dagens Tips
Har dere klær som må justeres, anbefaler jeg dere å kontakte Madsen Søm & Design i Strandgaten. Hun er fantastisk dyktig og retter , som jeg vet også brudekjoler og selskapskjoler. Den var hun som reddet den gule kjolen, som jeg hadde i bryllupet vårt da den var altfor lang. Jeg har aldri hatt noe å klage på når det gjelder servicen og kvaliteten på arbeidet hun utfører.

Du finner henne
Her


Dette er ikke reklame

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.