lørdag 12. juli 2014

Kveldsstemning i Vadstena

De 2 siste kveldene før vi reiste hjem, var vi i Vadstena. Byen er fin på dagtid, men på kveldstid er den bare vakker. Spesielt strandpromenaden og Vadstena Camping. Hvis dere skal på campingferie til Sverige, vil jeg absolutt anbefale denne campingplassen. Den har en nydelig, langgrunn badestrand med fiiiiin sand. Siden denne ligger ved ferskvann, finnes det ikke tang og tare og det vil jeg anta er positivt. Selv har jeg ikke bodd på campingplassen, men har jo selvsagt kjørt forbi og jeg synes bare den er så fin.

Ill. foto
Som sagt så var vi i Vadstena i 2 dager for å forsøke å fange solnedgangen. Jeg tror vi klarte det ganske så bra. Bildene som er under her er ur-kitsch, men jeg synes de er fine åkkesom selv om jeg aldri kunne tenke meg å ha dem på veggen.

Folk koser seg på kvelden og venter på solnedgangen
Moffeliten i et flatterende lys
Dessverre ble det ingen tur til Klosterkyrkan. Vi pleier alltid å dra dit og vi elsker stillheten og stemningen i denne kirken. Den er bare så fantastisk. Selv om det er besøkende der, er det veldig stille. Folk hvisker og jeg elsker å sette meg ned på en benk og ha en stille stund bare med meg selv. 

Det er virkelig rart å komme ut igjen etter et slikt besøk. En går fra stillhet til ikke fullt så stille. Jeg tror nesten denne kirken er blitt min favorittbygning. Jeg kan ikke se at de store, kjente katedralene kan tilby stillhet og ro, med så mye besøk og guiding som er der.

Jeg håper virkelig at jeg kan besøke Klosterkyrkan neste gang vi drar til Vadstena.

Jeg trenger denne stillheten.


2 kommentarer:

  1. Så fine bilder og fine solbriller. Hvor har du kjøpt dem? Vi skal også til Sverige i sommer. Gleder meg til det :)

    SvarSlett
  2. Hei. Tusen takk for komplimentet §:o). Solbrillene er av merket Dior og er kjøpt hos Optiker Nils Teigland i Bergen ifjor.

    SvarSlett

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.