mandag 28. juli 2014

Mine Likes and Dislikes


Jeg har alltid fått høre at "du liker å si din meningn" og "du liker å ytre deg", på en negativ måte. Jeg kan ikke se hva som er galt med å si sin mening sålenge man ikke sårer noen. Derfor har jeg nå laget en liste over hva jeg liker og ikke liker.

Liker:

- Sne til jul

- Roser

- Mildt sommerregn

- Høsten, når det har vært en lang og varm sommer

.- Vind

- Dyr (surprised...?)

- Barndomsminner

- Barndomsminnene som jeg har fra feriene i Kalvåg på 60- og 70-tallet

- Folk som behandler dyr med respekt

- Livet mitt

- Å pakke meg inn i et ullteppe med et glass rødvin i hånden mens jeg leser en bok når høststormen raser utenfor vinduene

- Håret mitt

- Alle vennene mine på Facebook <3

- Å kjøre bil

- Ligge ute i solstol i skyggen og høre på barnelatter fra stranden når jeg er i Rosendal om sommeren

. Å reise

- Lage smykker

- Gi bort gaver

- Shoppe

- Blogge

- Gi bort premier i bloggkonkurransene

- Gå ut å spise

- Se en god film

- Høre på klassisk og opera

- Bli inspirert av andre gode bloggere

- Mannen min §:o)

- Frihet

 - Respekt

- Eldre mennesker

- Psykologi

- Stillhet

- Kokkelere

- Lese

- Skrive (jobber med et hemmelig prosjekt)

- Dyre klær, smykker og vesker

- Vindusshopping, selv om det kan være litt frustrerende

- Sverige <3

- Fransk (har lyst til å ta opp dette faget på nytt da jeg har glemt mesteparten av språket)

- Gå tur

- Danse

- "Overfladiskhet"



Liker ikke:

- Falskhet

- Sladder

- Baksnakking

- Bygdetrollet

- Folk som støtter dyremishandling

- Folk som stikker av pga egoisme mens den andre parten blir sittende igjen uten penger

- Folk som støtter førstnevnte person over her

- Folk som bare tenker på meg og mitt

- Folk som ser ned på andre

- Bråk/støy

- Folk som hele tiden hakker på deg

- Sirkus

- Folk som tar stor mental plass

- Folk som kommer med "vitser" og er de eneste som ler av dem

- Folk som sitter inntil deg på bussen

- Stress

- Rockemusikk

- Danseband

- Musikk med tekster ala "hun går alene på gaten og er narkoman men hun har et lys som skinner"-sanger. Slike som Bjørn Eidsvåg, Halvdan Sivertsen og Jonas Fjeld

- Tore Strømøy

- "Kosemose. Nå skal vi ha det hyggelig"-program. Se ovennevnte person

- Sakte-program ala Hurtigruten Minutt for Minutt

. America's Funniest Home Videoes

- Furu-interiør

- For mye farger

- Gå på treningssenter

- Folk som ikke klarer å skrive et korrekt norsk og må bruke "seriøst" i annenhver setning

- Fornorsking av alle nye ord

- Pelsdyroppdrett

- Tyrefekting

- Folk som sier det motsatte av det de mener, bare for å  provosere

Det er sikkert flere ting på både den positive og negative siden, men det er disse tingene som jeg liker/ikke liker, men det er dette som datt ned i hodet mitt mens jeg holdt på å skrive

Btw så har jeg fått time hos tannlegen på onsdag. Jeg krysser fingrene og ber til høyere makter om at han skal klare å finne feilen nå...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.