torsdag 17. juli 2014

Throwback Thursday

Noen torsdager fremover kommer jeg til å hente frem enkelte gamle innlegg og/eller bilder fra min karriere som blogger. Jeg håper at dere vil kose dere med disse.

torsdag 25. juli 2013

Smarte tips til slankekuren

1. Spis regelmessig
   La det aldri gå mer enn fire timer mellom hver gang du spiser. Ikke hopp over frokosten. Den er det   viktigste måltidet. Er du mye på farten, planlegg dagen og måltidene. Ta alltid med deg nistemat.

2. Trening gjør godt
   Det handler ikke om å trene så og så lenge. Har du et kvarter, er det bra nok. Gjør litt mer enn det
   du gjorde før.

3. Sett deg mål for hva du vil oppnå
   og når du kan tenke deg å nå målet. Lag delmål, ellers kan du fort bli motløs.

4. Det er viktig å kose seg
   men skal du unne deg noe, spis bare det som er ekstra godt.

5. Det kan være utfordrende å slanke seg hvis ingen vet om det
   Snakk med noen, da blir det enklere å holde fast ved målet og få motivasjon

6. Unn deg noe fint
   når du har nådd del- eller helmål. Ikke bruk mat som belønning.

7. For å unngå smugspising
   er det lurt å tømme huset for godterier.

8. Vær raus og si gode ting til deg selv.
    Mange overvektige har dårlig selvbilde

9. Har du spist for mye èn dag
   Start på nytt. Ikke la det tynge deg.

10. Vann
     er den beste tørstedrikken

En annen ting som kan være litt lurt, er å ta bilde av seg selv en gang i uken. Sett bildene inn i en bok/album og trenger du sterkere motivasjon, kan du bare bla i disse bildene og se utviklingen i slankekuren. Dette trikset har jeg nå tatt i bruk siden jeg ikke ble motivert av å henge bilder av slanke mennesker på kjøleskapet. Det er faktisk mer motiverende å gjøre det andre veien.

Og husk:
NATUREN ER GRATIS. Kom deg ut og bruk kroppen. Ta gjerne litt styrketrening underveis på turen ved å bruke armhevinger, ta tak i en grein og heise deg opp og ned etter armene. Finne en stein hvor som du kan hoppe opp på for å trene styrken i føttene. Når du er ferdig med turen og hvis været og bakken tilsier det, legg deg ned på bakken og pust rolig med magen, ikke bare lungene, slapp helt av i alle muskler mens du puster. Du kommer garantert til å føle deg bedre og lykkeligere i tillegg til at du får mer overskudd.