torsdag 26. april 2012

God morgen

Tidlig oppe i dag. Jeg får se om jeg får gjort noe i løpet av dagen. Kanskje jeg bare skulle kost meg med å lage smykker?

Jeg kom over en artikkel i en av nettavisene i dag. Husker ikke om det var VG, Dagbladet eller Aftenposten, men artikkelen fortalte hvertfall om en student fra Eritrea som blir presset for penger fra regjeringen i hjemlandet. Han har fått beskjed om at han må møte på konsulatet for å undertegne en kontrakt der han sier seg villig til å betale en viss sum resten av livet for at familien hans ikke skal bli kastet ut av hjemmet sitt. Det er utrolig hvor korrupt enkelte stater er. Er det rart at det ikke er noen positiv fremgang i enkelte land, når politikerne kun tenker på å suge til seg penger?

Jeg leste også en annen artikkel i en av avisene der det stod at amerikansk politi har pågrepet en (tro det eller ei) 6 ÅR-gammel gutt fordi han sparket en lærer og i tillegg var frekk i munnen med vedkommende. Politiet må jo være veldig stolte av å ha pågrepet en SÅ farlig kriminell. Jaja, fremtiden lover jo godt for dette barnet som sikkert får traumer resten av livet...




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.