fredag 27. april 2012

Kosedag

I dag blir det en kosedag sammen med min kjære, som har tatt seg en feriedag. Dessverre regner det ute, ellers kunne vi tatt oss en tur til sentrum for en rusledag. Min kjære er et oppkomme av lokalkunnskap og jeg eeeelsker å rusle rundt sammen med han mens jeg lærer masse om vår kjære by.

Jeg har fryktelig lyst til å gå på Lepramuseet. Jeg var der i 2004 og det gjorde et enormt inntrykk. Kirken var utrolig vakker og rørende. Jeg husker at jeg fikk tårer i øynene med en gang jeg kom inn der. Tenk alle skjebnene som ble plassert på St. Jørgen og som visste at de aldri fikk komme hjem igjen.

Jeg skrev og leste mye om lepra for en del år tilbake. Det ga meg en god innsikt. Noen synes sikkert at jeg har en bisarr form for kunnskapstørst, men jeg har alltid vært interessert i å lære om sjeldne og uvanlige sykdommer. Mest fordi det er så mange forskjellige skjebner tilknyttet disse sykdommene.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.