onsdag 11. juni 2014

ÅÅÅÅÅÅH!!!!!


Finnes det noe bedre i hele verden?! Jeg kan sitte og se på dette flere dager i strekk. Jeg får faktisk aldri nok! Det har vært en liten pause nå, men nå er det igang igjen og jeg kjenner det langt nede i tærne og i ryggmargen?

Nå tror dere vel at jeg snakker om sex, men det gjør jeg ikke. Jeg synes sex er trasig og det bryr meg midt i ryggen, som man sier. Nei, det jeg snakker om er det utrolig vakre naturfenomenet som heter tordenvær. Når det mørkner og lynene slår ned rundt om en, blir hvertfall undertegnede yr som et barn på julaften. Tordenvær er vakrere enn det mest avanserte fyrverkeri.

Jeg har ikke rukket å komme meg i klærne enda, men jeg har stått ute på terassen i nattkjole og regnkåpe samt støvler på beina og bare nytt stemningen. Det ble dessverre ingen bilder da det stupregnet og det var umulig å ta fram kameraet.

Jeg elsker slikt vær! Jeg synes naturen er litt vel kjedelig innimellom, men når det stormer og regnet pisker mot ruten, er det faktisk utrolig deilig å gå tur. Det er jo bare å ta på seg tett regntøy, snøre regnhetten så godt sammen at kun øynene vises. Da er det også enda bedre å komme hjem etter turen, ta av seg regntøyet, ta en god dusj og lage seg en kopp kakao, sette seg opp i sofaen med en god bok. Da er livet godt da.

Jeg har alltid misunt de som er så heldig å ha skikkelig levende natur. Jeg snakker ikke om natur som ødelegger mennesker, dyr og hjem. Det er en annen sak. At noen kan bo et sted der det er sol og varme 365 dager i året, skjønner jeg bare ikke.

Vel, er jeg blitt en gammel dame, men jeg har fremdeles barnet i meg og gleder meg over smell og pang. §:o)

Heldigvis for det...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.