søndag 29. juni 2014

Slitsom Bryllupsdag

Nå er vi slitne nå. Bryllupsdagen ble jo, som dere vet, tilbragt i bilen på vei til Asker. Det er ingen liten ting bare det. Jeg er stiv i beina og sår i rumpen og jeg så nærmest ut som om jeg hadde drukket en flaske vodka alene da jeg stavret meg fra bilen og til hotell-resepsjonen i stillett-hæler.

Turen fra Bergen og hit gikk kjempebra. Det eneste som faktisk IKKE var så koselig, var at klumsete meg klarte å få pekefingerneglen inni glidelåsen på ene bag, slik at neglen løsnet. Da vi var kommet til Hallingporten, datt den av. Desperate Moffeliten ringte spa-avdelingen på Holmen Fjordhotell med en gang vi kom oss inn på kafeen, men Holmen hadde faktisk ingen manikyrister og det synes jeg var rart siden de har en ganske stor spa-avdeling. Jaja, jeg får stikke innom kjøpesenteret i Marieberg og høre med negledesigneren der, om hun kan hjelpe meg, men er Moffeliten like heldig som hun bruker å være, er vel denne salongen nedagt og jeg må inn til Örebro.

Fingeren føles helt naken og hjelpeløs ut når den ikke har negl. Håper det blir ordnet i morgen slik at jeg kan bli hel igjen.

Litt trøtt muligens. Kl 10:00...
Jeg hadde rett når det kom til min mistanke om nistematen; det var ALTFOR mye. Jeg har det samme "syndromet" som min mor og det er at vi alltid lager for mye mat fordi "tenk om det ikke er nok???" Jeg smurte jo 14 pakker med 2 skiver i hver pakke. Det er jo mat for et helt kompani og mer til. Grunnen til at jeg laget så mange, var jo at vi skal kjøre i nesten hele morgen før vi er fremme (da skal guben få kjøre...) og man trenger jo mat. Vi har mistet sansen for bensinstasjonsmat, kafemat inkl Peppes og McDonalds, som forøvrig ikke er mat i det hele tatt.
Det smaker bedre enn det ser ut...
Selv om nistematen ser litt "sliten" ut, var den kjempegod. Agurken var fortsatt sprø og tomatene var like fine, selv etter 12 timer i kjøleskapet. Nå er vi bare så glade for å være på hotellrommet at jeg kan ikke få sagt hvor godt det er. Jeg har også funnet noen negledesignere i nærheten av hotellet, så de skal jeg ringe til i morgen. Håper virkelig jeg kan få en time ikke for sent på dagen da vi har 6 timers kjøring foran oss.

Ellers har vi ikke opplevd noe spennende idag utenom  såre rumper, men det er jo kanskje en opplevelse i seg selv. Hittil har vi heller ikke hatt dyreopplevelser på veien bort. Det pleier jo gjerne å dukke opp en elg, hjort, slange eller andre spennende dyr.

Nå skal vi krype til køys slik at vi klarer å komme oss opp til skikkelig tid i morgen. Beklager litt rotete innlegg, men øynene mine går i kryss nå.

Nattinatti alle sammen....


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.