mandag 9. juni 2014

Hvem bestemmer hvor lykkelig DU er?


Har du noen gang fundert over hvordan folk kan ha så bestemte meninger om hvor lykkelig og hvor godt liv du har?

Det har jeg og jeg får høre gang på gang hvor overfladisk og arrogant jeg er. Jeg er veldig lykkelig og har et godt liv og økonomisk trygghet og det er jeg utrolig glad for, men her er det et stort MEN. Når man har den friheten at en kan gjøre hva en har lyst til og har penger til å kjøpe seg noe pent en gang iblant. Da er man plutselig overfladisk. Hvordan kan andre folk vite om en har det godt eller ikke. Lykken er ikke omvendt proposjonal med penger, hus, bil og båt. Hvis den hadde vært det, hadde de som ikke var særlig rike, som undertegnede, vært uhorvelig overlykkelige.

Jeg kjenner noen som virkelig har den oppfatningen at shopping, turer på restaurant, reiser, ikke gir livet mening og er derfor svært overfladisk. Vi har aldri dømt noen som ikke er så heldige i livet som vi er. Vi ser heller ikke ned på dem, men det er de som ser ned på oss. Jeg er sikker på at hvis bordet ble snudd og de kom i en situasjon der de plutselig hadde fått trygghet i livet sitt, ville de gjort akkurat som oss andre.

Når det kommer til det ovefladiske med all shoppingen. Hvorfor skal det være så ille å interessere seg for dette? Selv om vi liker å gå i butikker, betyr det ikke at vi er tomme i hodet (lommeboken kanskje...). Jeg synes det er spennende å gå i butikker og ekstra gøy er det når vi er flere jenter som går sammen. Vi kan bruke en hel dag i byen og kose oss med å prøve klær, gi hverandre tips og le sammen. Det er mange som fnyser nå regner jeg med, men det får de bare gjøre.

Selv om jeg er "overfladisk", gir jeg til veldedige formål. Nå skal jeg ikke skryte av meg selv og jeg vil ikke oppgi hvem jeg gir til, men det er et par formål og før noen igjen sier at jeg er et dårlig menneske, bør de kanskje tenke på hva de selv bidrar med.

Ha en fortsatt kjempefin og solrik dag alle sammen. Nå skal jeg hoppe ut i solstolen og sluke resten av solen før den går ned.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.