søndag 8. juni 2014

TåKrøll - Smoothie

Så har jeg omsider tatt i bruk stavmikseren. Jeg har laget litt smoothie de siste dagene. Noen ble kjempegode og noen ble mindre gode. Noe av smoothien inneholdt litt for mye av det ene og litt for lite av det andre, men øvelse gjør mester.

Jeg visste ikke at det var SÅ gøy å lage denne drikken, men det er det. Riktignok inneholder smoothie plenty med kalorier og er et måltid i seg selv. Jeg kommer til å få smoothie-dilla fremover og hvis det er noen som har lyst til å dele oppskriftene sine med meg, hadde jeg blitt kjempeglad. Jeg lover at jeg IKKE skal stjele oppskriftene deres.

Denne oppskriften har jeg laget selv og har kalt den "TåKrøll" siden det er den første virkelige gode smoothien jeg har laget. Hvertfall synes jeg det selv...

Her er oppskriften:

TåKrøll (et lite glass)
Litt appelsinjuice
Litt Biola med blåbær
4 skiver med banan
3 jordbær
1/2 båt grapefrukt
Sukker etter smak

Mix hele sulamitten og pynt med et jordbær eller noe annet godt. La dette stå i kjøleskapet noen timer før du nyter drikken. Du kan evt bruke 1 - 2 isbiter istedet, men dette vil jo tynne ut smoothien.

Mine tær krøllet seg oppover da jeg smakte på denne. Derav navnet TåKrøll

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.