tirsdag 17. juni 2014

En Fantastisk Gladnyhet!

 Fy søren så glad jeg er nå. Fikk en telefon for litt siden om at en jeg kjenner nå er på vei til Rikshospitalet for å få ny nyre og bukspyttkjertel. Han har gått og ventet i 1 1/2 år på denne telefonen og i kveld skal det skje.

Etter at nyrene hans sviktet for ca 1 år siden, har han ventet og ventet og håpet hver eneste dag på den livgivende telefonoppringingen og i dag skjedde det. Jeg er bare så glad og vet nesten ikke hvilken fot jeg skal stå på. Går operasjonen bra og nyren ikke blir avstøtt, venter det han et nytt og godt liv.
Vi skulle jo vært tilstede på Rikshospitalet under denne operasjonen, men det sier seg selv at dette ikke går. Vi kan ikke kaste alt fra oss og hoppe på nærmeste fly, men vi kommer til å besøke han når vi kommer fra Sverige. Han skal tross alt være på Rikshospitalet i 3 måneder nå.

Gu' hvor vi håper denne operasjonen går bra! En slik operasjon er jo ikke risikofri. Det er en mengde risikofaktorer ute og går siden dette jo er en svær operasjon og vedkommende er diabetiker.

Det er så viktig at vi som medmennesker hjelper andre som trenger nye organer. Det koster jo oss ingenting å få oss dette kortet som vi fyller ut og har i lommeboken. Dette gir andre muligheter til å leve lengre og få livet sitt tilbake. Vi har jo ikke bruk for organene våre når vi er døde og selv diabetikere kan bli donorer. Det er ikke bare nyrer og bukspyttkjertler som kan brukes. Lunger, hjerte, lever er noen av organene som kan brukes. Tenk for en gave å gi til et annet menneske.

Alle vi mennesker, rike som fattige, kan gi denne gaven og absolutt ALLE kan gi denne gaven som er så viktig for andre.

Donorkort får du på diverse legesentre, apotek eller ved å henvende deg
HER
Hos Organdonasjon kan du også fylle ut donorkortet direkte og så skrive det ut. Jeg har til og med laminert mitt så det er holdbart.


Denne videoen forteller om et ektepar som donerte vekk datterens hjerte da hun var død. I dette klippet får de høre datterens hjerteslag i en ny kropp for første gang og blir dere ikke rørt til tårer av denne filmen, skjønner jeg ingenting. Tårene mine renner bare av å ha skrevet dette siste avsnittet.

Jeg oppfordrer dere alle til å få dere et donorkort. Jeg har som sagt gjort det og jeg sender utfordringen videre.

Tar du imot den...?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.