tirsdag 17. juni 2014

Mine Svenske Sommerfavoritter


Som noen av dere allerde vet, er jeg en skapsvenske. Det har jeg vært nå i 7 år. Jeg er svært glad i Sverige, spesielt den søndre delen av landet. Utorlig vakkert landskap, hvertfall der vi oppholder oss i sommerferiene. Det finnes ikke et fjell i mils omkrets.

Dette innlegget handler om mine svenske musikkfavoritter og som vi MÅ ha på mp3'en når vi om ikke fullt 14 dager setter nesa mot Sverige.

Per Persson - Oh Boy!
Bo Kaspers Orkester - Semester
Marcoolio - Ingen semester utan reggae
Family Four - Härliga Sommardag
Owe Törnquist - Rumba i Engelska Parken
Sommarkort - Cornelis Vreeswijk
Povel Ramel - Ta av dig skorna
Staffan Percy - Visa vid vindens ängar

Jeg må si at den siste melodien her er den vakreste. Vi blir aldri lei den og spiller den både om sommeren og vinteren. Den hjelper veldig når det er mørkt og kaldt ute.

Håper at dere liker denne listen og kom gjerne med deres egen 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.