tirsdag 24. juni 2014

Mitt mareritt: Falske øyevipper


Hvordan i alle dager folk klarer å sette på disse hersens vippene, fatter jeg ikke. Jeg har forsøkt og forsøkt, uten å lykkes og har brukt opp en formue i disse øyevippene. Jeg har lange naturlige vipper, men det hadde vært greit om det var flere av dem for å si det sånn, men å få på dette marerittet, klarer jeg bare ikke. Jeg får det til på det ene øyet, men på det andre - aldri. Grunnen er nok at jeg ser mye dårligere på det ene øyet og derfor aldri klarer å treffe skikkelig.

Nei, jeg får ta meg en tur til en salong som kan gjøre dette på en skikkelig måte. Selv klarer jeg ikke og har nå gitt opp forsøkene.

Jeg skulle ønske jeg hadde egen sminkør...

Mange vil sikkert påstå et jeg er for gammel til sånt, men det ler jeg bare av. Har jeg lyst til å gjøre det så GJØR jeg det. Ingen skal bestemme hva du skal eller ikke skal gjøre når du er kommet opp i en viss alder. Når man er så gammel som undertegnede, vet man som regel best selv.

Det er litt artig med ungdommen og deres mening om oss eldre. Jeg følger jo med på et par diskusjons-forum og i noen av dem har det vært diskusjoner om hva som er kjerring-frisyrer og kjerring-klær og jeg fikk sjokk da jeg så beskrivelsene av disse klærne. DET ER JO SLIKE KLÆR JEG BRUKER! Jaja, så er jeg vel en kjerring da. Det som er rart, er at en del av ungdommen synes vi burde kle oss på en annen måte og noen av disse mente faktisk at vi burde kle oss mer som dem. Jeg synes jeg ser oss 50+ med skinny jeans og stramme t-skjorter der valker og romper tyter ut i alle retninger, for ikke å snakke om den gjennomsiktige tightsen som en del unge jenter går med nu til dags. Jeg sier ikke at det er galt, men hva ville de sagt om en ganske så rund dame kom traskende med en sånn "bukse" og en topp som gikk til livet? Da tror jeg ungdommen hadde gått ned på kne og bedt oss ikle oss kjerringklær igjen. Hehe.

Hver alder har sine klær. La de unge ha skinny-jeansene og slagord-t-skjortene i fred for oss gamlingene, så kan vi gamlinger få ha kjerringantrekkene for oss selv.

En vakker dag kommer dagens tenåringer til å ikle seg de samme kjerringantrekkene som de nå hater.

En skremmende tanke...?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.