torsdag 26. juni 2014

Det BLIR ferietur!

HURRA!!!
Nå blir det ferietur allikevel. Jeg er litt sur for at det ikke blir dit vi hadde konkrete planer om (nei, jeg sier det ikke), men det kommer nye sjanser.

Jeg var hos tannlegen kl 14:15, men etter å ha undersøkt tennene, kunne han ikke finne noe galt med noen av dem, men tannen verker likevel. Han holdt på å trykke og vrikke på tennene og det viser seg at det ikke var den tannen jeg trodde, men nabotannen. Antagelig er det en betennelse, selv om han ikke trodde det, men jeg fikk penicillin og smertestillende hvis jeg skulle begynne å verke i Sverige. Jeg har grådig vondt nå. De smertestilende har ikke klart å fjerne smertene.

Selv tror jeg rett og slett det er betennelse likevel pluss at tennene har mistet ganske mye emalje pga all brusdrikkingen (jada, jeg pimper brus enda. Har ikke klart å slutte) og oppkast flere ganger om dagen da jeg hadde bulimi på 80- og 90-tallet.

Nå må jeg også til med Corsodyl. Det betyr at jeg ikke kan smile i med åpen munn i hele ferien siden dette skyllevannet gjør tennene mørkebrune. De ser faktisk råtne ut når jeg holder på med denne skyllingen. Jeg har kjøpt ekstra sterk tannkrem som skal fjerne brunheten.

Dette er ikke reklame
Tannlegen sier at disse bleke-tannkremene ikke virker og det gjør de heller ikke, men denne her er grådig sterk. Man skal pusse med denne i 2 minutter - 3 ganger om dagen. Jeg har brukt den i noen perioder og den virker - til en viss grad. Tennene blir hvitere, men helt hvite blir de jo aldri. Da må tannbleke-middel til og det kan ikke jeg bruke siden jeg ikke har så mye emalje igjen. 

Problemet med denne tannkremen er at den kan irritere tannkjøttet og leppene. Leppene blir skikkelig tørre med skurver og tannkjøttet blir rødt og vondt og når man så kombinerer med Corsodyl, kan man få skikkelig vondt. Jeg er nødt til å vente med denne tannkremen til jeg er ferdig med Corsodylen slik at jeg ikke bruker begge deler samtidig.

Så er jeg ferdig med tannpratet for denne gangen. Vi har nettopp vært i butikken og kjøpt brød og pålegg til nistesmøring. Vi kan jo ikke dra på ferie uten å ha nistemat med. Det er så mye bedre enn bensinstasjonsmat og når vi har kjølebag er det ingen problem.

Nå sier Moffeliten God Natt og går og leter etter sengen. Håper jeg finner den...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.