søndag 1. juni 2014

En liten svipptur


Så ble det en svipptur inn til Rosendal igjen. Det var dessverre et nødvendig ærend da jeg hadde glemt en del duppeditter da jeg reiste hjemmefra sist. Jeg tok båten fra Os kl 12 og var hjemme igjen kl 18. Jammen meg gikk tiden sent mens jeg var der inne. Jeg så ustanselig på klokken og håpet at den kunne gå litt fortere.

Den nest yngste broren min var en hjemme en tur i helgen for å hjelpe til med å klippe gress og bake kake til bursdagsbarnet og jeg må ærlig si at han burde bli konditor. Kaken var helt fantastisk og 1 000 ganger bedre en den smørja jeg klasket i hop. I tillegg hadde han kjøpt en ny Samsung-mobil som bursdagsgave til mamso og den ble hun kjempeglad for og holder nå på med å lære seg å bruke den. Denne er nok lettere en disse androide mobilene da denne har vanlig tastatur. Jeg håper at mobilskrekken hennes skal avta og hun er veldig flink til å øve seg på å bruke denne.

Jeg fikk omsider eggene med meg. Mamso hadde jo bestilt ekstra egg til meg, men de måtte jeg la stå igjen sist jeg reiste hjem. Jeg hadde rett og slett ikke flere armer da jeg bare på en widescreen laptop, dro på en gedigen koffert og en håndveske som veide ett tonn (kjentes hvertfall sånn ut).

Jeg regnet med at det var muligheter for å kjøpe billett på turistinformasjonen i Rosendal, men det var det ikke. DET tilbudet burde de virkelig hatt. De selger billetter på turistinformasjonen i Bergen og da synes jeg at dette burde gå an i Rosendal også. Det hadde jo gjort tingene litt lettere for folk. Nå står hele båten i kø ved kiosken for å kjøpe billettene og det tar eeeeevigheter for selvsagt skal de ha is, pølser, kaffe, brus og/eller sjokolade.

Jeg husker for noen år tilbake. Da var det en som jobbet på en av disse båtene som går Bergen-Rosendal. Han hadde den regelen at INGEN fikk kjøpe noe FØR billett-køen var ekspedert og det gikk mye fortere. Visst ble enkelte sure fordi de ikke kunne kjøpe noe der og da, men det går jo an å vente en liten stund. Jeg tenker også at en vakker dag kommer ekspederingen av billettkøen til å gå så tregt at en faktisk kan gå av på Os uten å ha hatt muligheten til å kjøpe billett, men da er det hvertfall ikke passasjerens skyld.

Det var nå gøy å leke litt turist også, selv om jeg kan Rosendal utenat. Det var strålende sol og varmt, selv om dagen startet med tåke, 8 varmegrader og tykke klær.

En annen ting som var gøy, var gjestehavnen. Den var smekkfull av luksusyachter og jeg ble helt mo i knærne da jeg så alle disse flotte skipene. Det var sånn at jeg nesten ikke våget å kastet et eneste blikk på dem da jeg var redd at jeg skulle bli så begeistret at jeg ikke ville reise hjem igjen.

Det er så gøy å se at det er masse turister. Jeg EEEELSKER turister og elsker å prate med dem. Det er en del der inne som er en smule skeptiske til turistene som "kommer rekende", men en skal tenke på at turistene legger igjen en masse penger og det er jo positivt for bygden. Jeg håper det kommer en mengde cruiseskip og gjerne en milliardær-yacht også. Det er bare SÅ gøy!

Det var hvertfall godt å lande på Os igjen og se min kjære stå på kaien og vente på meg i strålende sol. Nå skal jeg slenge med på sofaen og se en video, før jeg begynner å rydde litt i det uovervinnelige kaoset som vi har her i leiligheten akkurat nå.

Ha en kjempefin kveld og kom dere ut og tenn opp grillen! Solen varer ikke evig...

Hjem, Kjære Hjem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.